Susipažinkime

Andrejus Račkovskis

Gyvenimo kredo: „Nesuklydęs nežinosi“

Gyvenimo knyga: “The One Thing” (Gary Keller)

Pomėgiai: vienas iš jų – kelionės, imu savo „draugą“ – Foto aparatą ir fiksuoju tai, kas man gražu: https://app.box.com/s/49dxr6xi2yevea1y4ji00e6100i9utnv

 

Andrejus Račkovskis  sako, kad „kartą paragavęs negali sustoti“

Dar ketvirtoje klasėje paragavęs mokytojo „duonos“, Vilniaus verslo kolegijos Anglų kalbos ir komunikacijos dėstytojas Andrejus Račkovskis sako, kad profesija jį pasirinko, o ne jis ją.

„Nuo mažens su vyresniąja sese žaisdavome mokyklą, mokytoją ir mokinį, keisdavomės vaidmenimis. Manau šis žaidimas man suformavo įprotį mokytis, todėl mokykloje man buvo lengva būti pirmūnu, bet netokiu, kuris „kaldavo“, o kuriam lengvai sekėsi visi dalykai ir dar likdavo daug laiko dūkti su dvejetukininkais. Buvusi pradinių klasių mokytoja man ketvirtokui patikėdavo taisyti pradinukų namų darbus. Man tai buvo labai naudingas mokymosi procesas, nes kartu su mokytoja tardavomės, diskutuodavome, analizuodavome ir taisydavome klaidas“, – pasakoja Kolegijos dėstytojas.

Andrejus įsitikinęs, kad klaidos yra progresas, jeigu iš jų mokaisi, tu tobulėji. Lietuvių liaudies patarlė sako: „už vieną muštą, dešimt nemuštų duoda“. Kolegijoje mes mokome studentus per patirtį, per praktines užduotis, puoselėjame aplinką, kuri pakanti klaidoms ir nesekmėms, kurios labai svarbios efektyvaus mokymosi procese, o vėliau realizuojant savo projektus, kuriant nuosavą verslą ar dirbant pažangios įmonės viduje.

Dabartiniame darbe mane „veža“ suburta dėstytojų ir studentų bendruomenė, atviras, betarpiškas bendravimas, aplinka, kuri įkvepia ir įgalina. Manau gera darbo vieta turi būti tokia, kurioje pamiršti laiką. Man dažnai studentai primena, kad paskaitos laikas jau baigėsi ir prasidėjo pertrauka, o mes vis dar diskutuojame, analizuojame, fantazuojame. Čia jaučiamės kaip partneriai, kaip bendrasavininkai ir dirbame dėl pagrindinio tikslo – mokomės galimybes paversti sėkme, padedame studentams atrasti save ir realizuoti savo sumanymus.

Savo kaip dėstytojo vaidmenį labiau matau kaip fasilitatoriaus, kuris padeda studentams mokytis per patirtį, praktiškai sprendžiant problemas bei ieškant sprendimų. Ir taip jau 21 metai… nuo 1997 metų, kai pirmą kartą atėjau į Kolegiją, dar studijuodamas anglų kalbą magistrantūroje. Tačiau iki tol jau buvau paragavęs ir techninių mokslų, kurių žinios man labai šiandien praverčia. Mokykloje man buvo jau pabodę, norėjosi kažko labiau praktiško, todėl po aštuntos klasės įstojau į tuometinį Politechnikumą ir baigiau radio aparatūros konstravimą. Planavau toliau gilinti žinias šioje srityje, stoti į aukštąją ir įgyti perspektyvią anuomet inžinieriaus specialybę. Bet Lietuvai tapus Nepriklausoma 1991 m. daug kas keitėsi ir supratau, kad šios specialybės taip, kaip noriu, nepritaikysiu, todėl pradėjau studijuoti kalbas. O kalbos, kaip ir tikslieji mokslai man taip pat lengvai sekėsi. Be to, visuomet svajojau vaikystėje susitikti giminaičius, gyvenančius JAV ir Kanadoje, o kad bendravimas teiktų malonumą reikėjo gerai žinoti anglų kalbą. Tai buvo vienas iš motyvatorių pasirenkant anglų kalbos studijas, tačiau žinoma jų buvo ir daugiau – galimybė pažinti kitas kultūras, skaityti naujausią užsienio literatūrą ir pan.

Kadaise įgytos techninės žinios šiandien man puikus pagalbininkas tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime. Technikos „nebijau“, ji visuomet buvo mano hobis, o namai ir šiandien pilni visokių gadget’ų (tech. įranga), naujausios technikos, kurią naudoju tobulindamas mokymo programas, dėstymo procesą.

Labai stengiuosi padėti studentams kuo efektyviau organizuoti mokymosi procesą, nes didžioji jų dalis ateina neturėdami mokymosi įgūdžių ir tai apsunkina žinių įsisavinimą. Esu tam, kad padėčiau studentui atrasti jam geriausią mokymosi būdą, suprasti ko jis iš tikrųjų nori iš studijų, kaip jas paversti galimybėmis planuojant savo karjerą – nuosekliai, kryptingai ir užtikrintai. Turime ribotą resursą – laiką, todėl jį būtina maksimaliai panaudoti prasmingai ir tikslingai. O jeigu šiandien būčiau absolventas ir man reikėtų rinktis ką studijuoti, vienareikšmiai rinkčiausi socialinius arba humanitarinius mokslus, nes suteikia platesnes galimybes ir perspektyvas.