Susipažinkime

doc. Dr. Dalia Prakapienė  sako, kad „tobulas dėstytojas – nuolat besimokantis ir nevaidinantis visažinio“
Gyvenimo kredo: „Jei negali pakeisti situacijos – pakeisk požiūrį į ją“
Gyvenimo knyga: „Alchemikas ” (Paulo Coelho)
Pomėgiai: Kelionės ir fotografavimas

Būdama dviejų profesijų savininkė, doc. Dr. Dalia Prakapienė įsitikinusi, kad jos puikiai papildo viena kitą.  Esu geografiją ir edukologiją baigusi pedagogė, kurią visuomet traukė naujų pasaulių pažinimas, kelionės, bendravimas su kitos kultūros žmonėmis. Dar būdama studente gavau daug galimybių bendrauti su žmonėmis, skaityti paskaitas, bei tuo pačiu daug keliauti. O kadangi kelionės tapo mano antrais namais,  baigiau profesinius gidų kursus. Manau, kad tiek gidas, tiek dėstytojas daro panašų darbą – teikia informaciją. Tiek studentas, atėjęs į Kolegiją, tiek klientas, planuodamas kelionę turi tam tikrus lūkesčius, poreikius, kuriuos stengiuosi pateisinti. Pedagogo profesija man visada atrodė nuostabi, nes joje niekada nėra monotonijos: nauji žmonės, naujos patirtys, nauji iššūkiai. VVK darbuotis man patinka todėl, kad čia aš galiu dalintis patirtimi su jaunais žmonėmis, norinčiais realizuoti save turizmo srityje. Kadangi gidavimas, nors tuo užsiimu jau daugiau nei 20 metų, yra tik mano hobis, dėstymas Kolegijoje man suteikia galimybę perduoti patirtį jauniems žmonėms ir giliau įsitraukti į turizmo verslo plonybes.

Programa, kurią dėstau neturi daug analogų Lietuvoje, ji išskirtinė, nes apjungia turizmą ir renginius. Tai suteikia studentams platesnį, universalesnį žinių paketą bei jų pritaikomumą. Baigęs šias studijas studentas gali rinktis ar realizuoti save turizmo srityje, ar jam labiau priimtinas renginių organizavimas. Ir vieną, ir kitą pagal poreikį jis taip pat puikiai gali apjungti ar integruoti, o tai suteikia konkurencinį pranašumą darbo rinkoje.  Kolegijoje labai stipriai išvystytas projektinis mokymasis, kurio pagrindas – praktika, praktika, ir dar kartą praktika. Jo metu verslo idėjas realizuojame per praktines veiklas ir užduotis, plačiai taikome interaktyvius mokymosi būdus (vizitai į įmones, pažintinės ekskursijos,  šiuolaikinės programėlės ir kt.).  Skatindami studentų verslumą kuriame konkrečius produktus, šiuo atveju – keliones. Tačiau norint užkurti” savo turizmo verslą, reikia turėti tikrai išskirtinių idėjų, nes dabartinė rinka labai užpildyta, todėl ateitį turi nišinis turizmas. Rasi savo nišą – gyvensi, jeigu eisi standartiniu keliu – sėkmė labai abejotina. Yra ne vienas sėkmingas pavyzdys nišinių specializuotų turizmo paslaugų kaip antai – nuotykinės, ekstremalios kelionės, žmonės domisi paukščių stebėjimo galimybėmis, nori apjungti savo pomėgius keliauti ir fotografuoti ir kt.

Atkreipiu dėmesį, kad turizmo rinka yra dinamiška, nuolat auganti, tačiau ir besikeičianti. Todėl reikia ją stebėti, analizuoti, būti “on-line” vykstančių pokyčių kontekste. Pavyzdžiui jeigu anksčiau buvo populiarios pažintinės kelionės autobusu, tai šiuo metu – populiaru keliauti lėktuvu. Kylant ekonomikai, augant žmonių pajamoms, natūraliai atsiranda poreikis didesniam komfortui, aukštesnio lygio paslaugoms. Tai vienas iš pavyzdžių, iliustruojančių turizmo paslaugų nepastovumą”.

Su Kolegijos studentais keliaujame, bet labiau lokaliai. Stengiuosi per praktiką juos supažindinti su mūsų turizmo objektais, pavyzdžiui duodu užduotis išanalizuoti pažintinius takus. Tai puiki galimybė mokytis ir pažinti  keliaujant. Apskritai aš esu už į studentą orientuotas studijas, kai studentai patys aktyviai mokosi ir pasiima viską kas jam įdomu ir reikalinga, o dėstytojas lieka antraeiliame plane – konsultuojantis ir visokeriopai padedantis studentui rasti tinkamą sprendimą ar teisingą atsakymą. Tobulas dėstytojas – nuolat besimokantis ir nevaidinantis visažinio. Mano tikslas duoti pagrindus, medžiagas, daug praktinių užduočių, kurias studentas atlieka savarankiškai, o po to mes aptariame iškilusius klausimus. Sėkmingai taikome nuotolinio mokymosi būdą, kuris taip pat skatina savarankišką mokymąsi.

Dėstytojo darbe labai svarbu abipusis supratimas ir pagarba, todėl stengiuosi palaikyti draugiškus bei dalykiškus santykius su studentais. Prisiminkime, kad kiekviena diena yra šventė. O kai iškyla problemos gyvenu pagal moto: Jei negali pakeisti situacijos – pakeisk požiūrį į ją”. To linkiu ir savo studentams ir kolegoms.