Page not found - Vilniaus verslo kolegija

VVK dalyvauja studijų parodoje. Kviečiame užsukti!

Šiandien ir rytoj (kovo 28-29 d.) ateik į Vilniaus verslo kolegijos stendą ir susipažink su mūsų dėstytojais bei studentais!

Laukiame Tavęs!

Paroda „Karjera & studijos Lietuvoje 2024“ vyksta parodų centre „Litexpo“, Laisvės pr. 5, Vilnius.

Durys atviros:

10:00-18:00 val. (28 d.)

10:00-16:00 val. (29 d.).

VVK kartu su VVKSA organizuoja studentų mokslinę-praktinę konferenciją

Vilniaus verslo kolegija kartu su Vilniaus verslo kolegijos studentų atstovybe organizuoja mokslinę-praktinę studentų konferenciją „Dirbtinio intelekto integracijai aukštojoje mokykloje: iššūkiai ir galimybės”, kuri vyks 2024 m. gegužės 30 d., nuo 10 val. iki 15 val., Vilniuje, Saltoniškių g. 2 (ir nuotoliniu būdu).

Daugiau informacijos: https://www.kolegija.lt/konferencija/

Registracija vykdoma iki 2024 m. gegužės 15 d.:  https://forms.gle/Z4x6sWiK36tpwdpa6

Detalesnę renginio programą atsiųsime likus 2 savaitėms iki renginio į el.pašto adresą, kurį pateiksite registracijos metu.

„Dizaino mąstysena: kokias galimybes tai atveria studentams?“

Dizaino mąstysena – viena iš šiuolaikinių disciplinų, kurios mokosi Vilniaus verslo kolegijos studentai. Kas tai per disciplina ir kuo ji padeda studentų karjerai bei asmeniniam tobulėjimui? Pakalbinome Vilniaus verslo kolegijos dėstytoją Viliją Džiovėnaitę, kuri papasakojo, kad dizaino mąstysena nėra susijusi su vaizdais ir kodėl ją taiko startuoliai bei didžiosios kompanijos.

Kas tai yra dizaino mąstysena?

Dizaino mąstysena yra metodologija, kurios pagalba mes kuriame pokyčius, paremtus klientų, vartotojų ar įmonės darbuotojų įžvalgomis. Ši metodologija apima du esminius dalykus: pokytį (mes įvardiname ir sprendžiame problemą, naudodami įvairias praktikas) ir faktą, kad pokytis vyksta remiantis tuo, ko reikia mūsų klientui, susiduriančiam su tam tikra problema.

Vienas iš dizaino mąstysenos pradininkų – kompanija „Ideo“, kuri pakeitė požiūrio kampą, kad per dizainą galima spręsti problemą.

Sprendžiant iš pavadinimo, kyla pirminis įspūdis, jog dizaino mąstysena yra susijusi su vaizdais. Ar tikrai taip yra?

Angliškai dizaino mąstysena vadinasi „design thinking“, ir žodį „design“ pirmiausia reikia suvokti kaip veiksmažodį. Įvardinę problemą, su studentais projektuojame, dėliojame, konstruojame sprendimus, tad taip ir atsiranda dizainas. Jį galima pavadinti sprendimų dizainu. Pati metodologija turi labai daug skirtingų įrankių, taigi jais naudodamasi žmonių grupė turi galvoti ir atsirinkti, kurie įrankiai tinka išspręsti problemą.

Kaip vyksta jūsų paskaitos?

Tai nėra klasikinės paskaitos, kur dėstytojas kalba, o studentai konspektuoja. Tai paskaitos, paremtos praktika. Studentų grupė pati sugalvoja jiems visiems aktualią problemą, ją apsibrėžia, o tada mokosi ieškoti sprendimų remdamiesi dizaino mąstysenos metodologija. Ji susideda iš penkių etapų, apie kuriuos studentai gauna teorinių žinių, o didžiąją dalį paskaitų sudaro praktika.

Labai daug įrankių paremti kūrybiškumu, tad per paskaitas studentai jį lavina žaisdami, spalvindami, konstruodami ir pan., tačiau būtent per tokį kūrybišką konstravimą vyksta pokalbiai, gilinimasis ir sprendimų paieškos.

Kaip dizaino mąstyseną studentai gali pritaikyti būsimoje profesinėje veikloje?

Pasaulis nuolat keičiasi, o dizaino mąstysena kalba apie pokytį, kurį galime įgyvendinti labai greitai. Šiuolaikiniame verslo pasaulyje anksčiau vyravęs modelis, kad verslas pats įvardina problemą ir iš kitų gauna sprendimą, nebeveikia, todėl dizaino mąstysena sparčiai populiarėja kaip efektyvus įrankis. Jis efektyvus dėl to, kad kiekviename etape vyksta nuolatinis bendradarbiavimas su klientu. Įvardindami problemą ir žingsnis po žingsnio ieškodami sprendimų nuolat įtraukiame klientus ar įmonės darbuotojus ir gauname grįžtamąjį ryšį. Taip surandamas iš tiesų veikiantis, o ne primestas, kažkieno kito sugalvotas sprendimas.

Bet kokiame versle, kuriame reikia idėjų, kuris pats iš savęs prašo pokyčių, sėkmingai pritaikoma dizaino mąstysena: nuo vadovavimo iki verslo vystymo, nuo žmogiškųjų išteklių (angl. „human resources“) iki verslo rizikos ir pan. Daug kas priklauso nuo konkrečios verslo srities.

Dizaino mąstyseną kaip metodologiją pasitelkia tiek startuoliai, tiek didžiosios kompanijos, ieškančios pokyčių organizacijos viduje ar versle.

Ko dar studentai išmoksta per dizaino mąstysenos paskaitas?

Lavinami tokie XXI a. svarbūs gebėjimai kaip kūrybiškumas, komandinis darbas, nes tai komanda paremta praktika, kuri moko išgirsti, įsiklausyti, pačiam pasakyti savo nuomonę. Į pagalbą pasitelkiamos įvairios technologijos, mob. programėlės, taigi ugdoma ir kūrybiško naudojimosi technologijomis kompetencija.

Darbas komandoje čia ypač svarbus, nes kiekvienas komandos narys skirtingai suvokia problemą, taigi studentai mokosi išgirsti kitokias nuomones. Kuo skirtingesni komandos nariai, tuo unikalesnį, mažiau nuspėjamą sprendimą galima sugalvoti. Komanda taip pat suteikia motyvacijos, kai sprendimo paieškos užtrunka.

Per paskaitas kai kurie studentai mokosi išdrįsti pasakyti savo idėją, nuomonę, kad ir kokia keista ji bebūtų, o aktyvesni, priešingai, – neužgožti kitų, įsiklausyti. Taip ugdomas suvokimas, kad visi komandoje, nepaisant patirties, brandos, amžiaus, asmeninių savybių, yra lygūs ir kad visi kartu bendradarbiaudami suras sprendimą.

Ar galima dizaino mąstysenos metodologiją pritaikyti asmeniniam tobulėjimui?

Žinoma! Pavyzdžiui, jei neaišku, kur pasukti savo karjerą, kokį tikslą išsikelti ar kaip jo pasiekti, tai galima sužinoti pasitelkiant dizaino mąstysenos metodologiją. Kadangi tai aiškiai apibrėžta metodika, ji taikoma nuosekliai, žingsnis po žingsnio. Sau užduodami klausimai, ieškoma sprendimų, jie įgyvendinami, vėl grįžtama prie klausimų, kas veikia, kodėl sugalvoto sprendimo netaikiau, kas trukdė, ką turiu keisti ir pan.

Sakykime, jei žmogus nori rašyti, jis klausia savęs, kur galėčiau pradėti rašyti, kam rašyti, apie ką rašyti ir pan. Taip po mažą žingsnelį sudėliojimas suvokimas, ką ir kaip daryti.

Tokiu būdu galima išsiaiškinti, ar apskritai išsikeltas tikslas iš tiesų yra mano. Net jei išsikelto tikslo neišpildau, atrandu, kodėl taip atsitiko, kas neveikia. Tai yra nuolatinių atradimų, savirefleksijos ir bandymų kelias.

Kaip matome, dizaino mąstysena veikia tik tada, kai yra taikoma praktiškai.

Pirma foto – asmeninis V. Džiovėnaitės archyvas

Tarptautinė Vilniaus verslo kolegijos diena, kviečiame!

Kviečiame dalyvauti tarptautinėje Vilniaus verslo kolegijos dienoje!

Tai puiki galimybė susipažinti su įvairių šalių studentais, pažinti jų  kultūras, ragauti skanių skirtingų šalių patiekalų ir džiaugtis įdomiomis veiklomis drauge.

Ateik, prisijunk ir mėgaukis!

 

Data: Balandžio 5 d.

Laikas: 11 val.

Vieta: Saltoniškių g. 2

 

VVK studentai lankėsi kaziuko mugėje 2024

Kaziuko mugėje – gausu kolegijos studentų atvykusių studijuoti iš įvairiausių šalių emocijų bei smagios patirties.

Kartu su tarptautinių verslo studijų programų vadovu Bahman Peyravi jie ragavo, apžiūrinėjo, išbandė viską, kuo džiugina Kaziuko mugė!

Su laisvės diena!

Branginkime, saugokime ir puoselėkime tai, kas telpa į žodį – LIETUVA!!!

Skelbiamas papildomas terminas teikti paraiškas socialinei stipendijai gauti

Studentai, kurie pagrindinio teikimo metu nepateikė paraiškų socialinei stipendijai 2024 m. pavasario semestrui gauti, arba pateikę neatitiko nustatytų kriterijų, kviečiami 2024 m. pavasario semestro papildomo paraiškų priėmimo termino metu nuo 2024 m. kovo 6 d. iki 2024 m. kovo 14 d. (įskaitytinai), užpildyti elektroninį prašymą fondo informacinėje sistemoje “Parama”. Papildomo priėmimo metu paskirtos socialinės stipendijos yra mokamos nuo paskyrimo datos (nemokama už semestro pradžios mėnesius).

Kam influencerei reikalingas aukštojo mokslo diplomas?

35 tūkst. sekėjų „TikTok‘e“, 113 tūkst. sekėjų „Instagram‘e“ ir idėjos, su kuriomis atsikelia kiekvieną rytą galvodama, kaip jas įgyvendinti savo soc. medijų paskyrose, – tokia yra Omotolani Enwereji kasdienybė. Jai patinka tai daryti, ji iš už uždirba, tad kam sparčiai populiarėjančiai merginai reikalingas aukštojo mokslo diplomas? Apie tai, kodėl studijuoja Vilniaus verslo kolegijoje ir kaip tapo influencere, dalinasi Omotolani Enwereji.

Nuotrauka – asmeninis O. Enwereji archyvas

Tapti influencere paskatino reali gyvenimiška situacija

Omotolani į Lietuvą atvyko iš Nigerijos. Ji jau turėjo filmavimosi kine, modelio darbo užsienyje patirties, o pastaruosius kelerius metus didžiausią dėmesį skiria influencerės karjerai. „Idėja rimtai pažiūrėti į šią veiklą atėjo per patirtį Dubajuje. Kartu su kitais modeliais laukėme influencerės, kuri turėjo pareklamuoti mūsų renginį. Panagrinėjau jos paskyrą, pamačiau, ką konkrečiai ji turėjo padaryti, sužinojau, kiek už tai uždirbo. Po šio įvykio supratau, kad ir aš galiu tuo užsiimti. Esu drąsi prieš kamerą, komunikabili, tad nusprendžiau pabandyti“, – lemingą sprendimą prisiminė studentė.

Per kelerius metus jai pavyko stipriai užauginti paskyras „TikTok‘e“ ir „Instagram‘e“, (@heytolani) daug ko išmokti, atrasti mėgstamą veiklą ir įveikti ne vieną psichologinį iššūkį. Nuolat sekti naujoves ir iškart jas taikyti, galvoti naujas idėjas, skatinti savo kūrybiškumą – tai tik viena veiklos pusė. Sekėjams nematoma darbo pusė, pasak Omotolani, primena darbą biure. Ji bendrauja su klientais el. paštu, turėjo išmokti, kaip save pristatyti, išsiaiškinti mokesčių klausimus, rašyti scenarijus vaizdo įrašams ir pan.

„Anksčiau vengdavau save vadinti influencere, nes jaučiausi, kad nesu to verta. Su laiku šis jausmas dingo. Klientai išmokė labiau pasitikėti savimi. Jeigu jiems mano paskyros ir tai, ką jose darau, patinka, kodėl turėčiau jaustis blogai?“ – atviravo Omotolani.

Veikla soc. tinkluose pakeitė merginos karjeros kryptį. Kažkada aktyviai siekusi tapti modeliu ir iš to uždirbti, ji sako, kad šiandien dėl modelio karjeros nebesiverčia per galvą. Pasak studentės, „tai vis dar yra viena iš veiklų, kuria užsiimu, tačiau mano prioritetas šiandien yra verslas ir influencerės darbas“.

Į Lietuvą – gauti žinių ir diplomo

Verslo studijos anglų kalba ir aukštojo mokslo diplomas – štai dėl ko O. Enwereji atsidūrė Lietuvoje ir Vilniaus verslo kolegijoje. Gavusi draugo rekomendaciją, ji kolegiją pasirinko dėl verslo vadybos ir marketingo studijų programos, tarptautinės aplinkos, kurioje nesijaus nejaukiai, ir modernios aplinkos. Be to, mergina visada domėjosi verslu, šiuo metu taip pat turi idėjų, kurias bando įgyvendinti, tad nusprendė, jog tai padaryti padės studijos. „Aš siekiu žinių ir aukštojo mokslo diplomo. Tai daug geriau nei tiesiog kursai, nes diplomas parodo mano išsilavinimą. Tai kartu ir prestižas, nes visuomenė vertina aukštojo mokslo diplomą,“ – priežastis, kodėl nusprendė studijuoti, paaiškino mergina.

Nuotrauka – asmeninis O. Enwereji archyvas

O. Enwereji: „Aš uždirbu iš neigiamų komentarų“

Užteko pusmečio studijų, kad Omotolani įsitikintų savo sprendimo teisingumu, nes jau dabar paskaitose gauta informacija padeda ir verslo idėjų įgyvendinimui, ir influencerės karjerai. Pasak studentės, jai labai padėjo naujos žinios iš psichologijos, asmeninio prekės ženklo ir ekonomikos sričių. Jas taikydama, pastebėjo ir išaugusį pasiekiamumą soc. tinkluose.

Verslininkės žvilgsniu studentė vertina ir komentarus, kurių sulaukia įvairių. „Neigiami komentarai manęs neveikia. Į neigiamus žodžius kažkas visada norės atsakyti teigiamai, apginti, pasakyti savo nuomonę, taigi po vaizdo ar teksto įrašo soc. tinkluose užverda diskusija. Gausūs komentarai populiarina mano turinį, kurį pamato potencialūs klientai, taigi galima sakyti, kad uždirbu ir iš neigiamų komentarų“, – paaiškino O. Enwereji.

Adaptuotis Lietuvoje sekasi puikiai

Paklausta, kaip jai sekasi adaptuotis Lietuvoje , studentė džiaugiasi studijų draugais ir tuo, kad jauni žmonės Lietuvoje kalba angliškai, tad su jais lengva bendrauti. „Aš mokausi lietuvių kalbos, savo paskyrose dalinuosi patirtimi, kaip man sekasi gyventi Lietuvoje, vis sužinau kažko naujo ir studijuoju tai, kas man patinka. Visa tai yra labai įdomu, tad džiaugiuosi šia patirtimi“, – sako Vilniaus verslo kolegijos studentė.

Karjeros dienos 2024 akimirkos

Kaip sužinoti, kokių darbuotojų laukia verslas, kokios profesinės kompetencijos ir asmeninės savybės yra vertinamos darbo rinkoje?

Tik tiesiogiai susitinkant su įmonių atstovais. Mūsų studentai tokią galimybę turėjo vakar, per dėstytojo Tomo Mitalo surengtą Karjeros dieną 2024.

Renginyje dalyvavo įvairių įmonių atstovai, kurie atsakinėjo į konkrečius studentų klausimus. Susipažinti, paklausti to, kas  asmeniškai rūpi, pasidomėti ar net susirasti  praktikos / darbo vietą – tai buvo unikali proga kiekvienam studentui. Džiaugiamės, kad jie šią galimybę maksimaliai išnaudojo!

Ačiū dėstytojui T. Mitalui už iniciatyvą ir puikiai pavykusį renginį!

VVK viešėjo alumnas Edvinas Federas

Vasario 26 d. kolegijoje lankėsi VVK alumnas – Edvinas Federas. Svečias pasidalino įspūdžiais iš studijų laikų kolegijoje, pabrėždamas žinių svarbą bei patarė, kad ieškoti darbo vietos reikia pradėti jau nuo pirmo kurso.

Edvinas, taip pat dalijosi savo patirtimi dronų sektoriuje, aptarė jų naudojimo galimybes versle bei studentams pasidalino savo įžvalgomis – kuo skiriasi samdomas ir savarankiškas darbas, kadangi pats dar prieš įstodamas į VVK jau turėjo nuosavą verslą.

Susitikimą suorganizavo dėstytojas E. Valavičius.

Kontaktai

Įmonės informacija

VšĮ Vilniaus verslo kolegija Įmonės kodas 191807983