Kolegija

Blog'as

Naujieji dėstytojai: kolegija mus maloniai nustebino

Šiemet Vilnius verslo kolegijos bendruomenė pasipildė naujais dėstytojais. Kaip jiems sekasi ir kaip jie jaučiasi kolegijoje? Kokius įspūdžius sukėlė mūsų studentai? Ar šią kol kas dar trumpą darbo patirtį mūsų kolegijoje lydėjo asmeniniai atradimai ir iššūkiai? Iš kelių naujų dėstytojų pakalbinome porą, tad kviečiame susipažinti!

Darbas kolegijoje atvėrė kelią praktiškesniam mąstymui

Audrius Dabrovolskas Vilniaus verslo kolegijoje dėsto komunikacijos teoriją strateginei komunikacijai ir vadybai. Audrius sako, jog už galimybę dėstyti yra dėkingas palankiai susiklosčiusioms aplinkybėms, kurios leido atsiskleisti vidiniams gebėjimams konsultuoti, vadovauti darbams, analizuoti. Į mūsų kolegiją jis pateko turėdamas dėstytojavimo universitete patirties, tad susitikimas su studentais kitokio pobūdžio mokymo institucijoje jam buvo naujas.

„Vilniaus verslo kolegijos studentai puikiai kalba angliškai ir yra aktyvūs. Kaip jie formuluoja sakinius, koks jų žodynas, kaip dalyvauja diskusijose, atlieka užduotis – dirbti kartu yra tikrai įdomu. Jų teorinis suvokimas niekuo nesiskiria nuo universiteto studentų, jie geba diskutuoti teoriniu lygmeniu“, – įspūdžiais dalinosi A. Dabrovolskas.

Pasak dėstytojo, dar tik 2 mėn. trunkantis darbas Vilniaus verslo kolegijoje jį patį paskatino į paskaitas įtraukti daugiau praktinių užduočių. Svarbu, jog studentai įsitrauktų, kad jiems būtų įdomu, nes darydami geriau išmoksta. „Kolegija padėjo pereiti prie tokio požiūrio: daugiau praktinių pavyzdžių ir mažiau teorijos. Mano mąstymas tapo praktiškesnis. Būtent per praktiką studentams pateikiu teoriją“, – patirtais atradimais pasidžiaugė dėstytojas.

Technologijos išplečia dėstymo metodų įvairovę

Pritaikyti įvairesnius dėstymo metodus A. Dabrovolskiui padeda technologinių įrankių pasirinkimas. Vilniaus verslo kolegijoje dėstymui nuotoliniu būdu naudojamos legalios „Zoom“ licenzijos ir švietimui skirtos programos „Moodle“ galimybės. Skirtingos technologijos priemonės suteikia patogumo ir galimybę integruoti vis kitokius mokymo modelius. Komunikacijos teorijos dėstytojas paaiškino:

„Studentus galiu paskirti į atskirus kambarius, kur jie, atlikę užduotį, vėliau pristato rezultatus. Studentams tai patinka, o man patinka taikyti naujas formas, naudotis platesnėmis mokamo „Zoom“  plano suteiktomis galimybėmis. Jei aš, kaip dėstytojas, gaučiau tiek vieną įrankį, efektyvumas sumažėja. Kai kolegija duoda viską iš karto, galiu maksimaliausiai atskleisti savo mokymo metodiką“.

Šilta kolegijos bendruomenė maloniai nustebino

Prie Vilniaus verslo kolegijos dėstytojų bendruomenės prisijungusi dr. Keisha LaRaine Ingram, dėstanti komunikacijos ir marketingo srityse, džiaugiasi glaudžia ir šilta bendruomene. „Paprastai aš neturiu tiek daug laiko įsitraukti į tam tikros švietimo įstaigos veiklą, tačiau Vilniaus verslo kolegijoje esu išties aktyvi. Aš ne tik dėstau. Glaudžiai bendradarbiauju su administracijos darbuotojais, kuo labai džiaugiuosi. Palyginti su kitomis švietimo įstaigomis, ši kolegija yra unikali, pozityvumą skleidžianti vieta“, – pasidalino K. LaRaine Ingram.

Per „Zoom“ taip pat galima artimai bendrauti su studentais

Iš Jamaikos kilusi dėstytoja, paskaitas vedanti anglų k., pasidžiaugė, kad net per nuotolinį ryšį galima užmegzti artimą ryšį su studentais ir išlaikyti dėstomų dalykų kokybę. Ji taip pat pasidžiaugė studentų aktyvumu, bendravimu, įsitraukimu į paskaitas. „Per paskaitas stengiuosi pateikti kuo daugiau praktinių pavyzdžių, kurie studentams yra naudingi ir įdomūs. Tarp mūsų vyksta tarpusavio kaita, atsirado tarpusavio ryšys. Tai neįprasta, nes gyvai nesame susitikę, tik matome vienas kitą per „Zoom“. Studentų motyvacija ir atsipalaidavimas padeda sukurti asmeninį ryšį“, – dėstytojavimo patirtimi Vilniaus verslo kolegijoje dalinosi dėstytoja.

Paklausta apie mokymo metodus, Keisha LaRaine Ingram sako, jog dėstymas nėra paprastas darbas, tačiau kaip dėstytoja ji jaučiasi subrendusi, turi nemažai patirties, todėl didelių sunkumų nepatiria. „Man patinka mentoriavimas, apsikeitimas idėjomis. Esu mokslininkė, turinti daktaro laipsnį, atlieku įvairius tyrimus. Man naujovė kolegijoje – „Zoom“ galimybės ir naudojimasis jomis, tad sparčiai judu į priekį“.

Kiti blogo įrašai

Ambicingi „Team academy“ pirmakursių projektai: nuo ekologijos iki pokyčių Vilniuje

Jei paprastai pirmo kurso studentai savo mokslo metus pradeda nuo įprastų paskaitų ir namų darbų, „Team academy“ studentams rudens semestras startavo nuo socialinių projektų įgyvendinimo. Vienas su kitu susipažinę tik prieš kelis mėnesius, jie turėjo sugalvoti idėjas šiems projektams ir pradėti juos įgyvendinti. Taigi apie ką yra „Team academy“ pirmakursių projektai, apie kuriuos jie taip entuziastingai kalba? Kviečiame paskaityti!

Daugiau

Edvin Zuzanov: „Kolegija mane labai motyvuoja mokytis“

„Aš manau, jei būčiau stojęs į universitetą iškart po gimnazijos, neturėčiau tiek daug motyvacijos mokytis ir studijuoti taip, kaip dabar, kai mokausi kolegijoje“, – sako Edvin Zuzanov. Trečio kurso anglų k. ir tarptautinės komunikacijos studentas papasakojo, kas jam padeda išlaikyti nuolatinę motyvaciją, kaip vertina studijas ir su kokiomis mintimis pasitinka paskutinius mokslo metus mūsų kolegijoje.

Daugiau

Studijos ir darbas – misija įmanoma?

Kas gyvenime yra svarbiau: darbas ar mokslai? Tai vienas iš dažniausių klausimų, į kuriuos tenka atsakyti nusprendžiant, ar pradėti studijuoti, kai turite darbą ar teks jį susirasti. Savo atradimais, kas padėjo suderinti studijas su darbu, nepaprastai atvirai ir įžvalgiai dalinasi anglų k. ir tarptautinės komunikacijos studentė Dominyka Sriubiškytė. Kad studijos mūsų kolegijoje yra lanksčios ir pritaikytos kiekvienam studentui, komentuoja studijų koordinatorė Jūratė Butvilė.

Daugiau