Kolegija

Blog'as

Pirmąjį „Team academy“ studentų projektą versle lydėjo sėkmė

Kiek kartų girdėjote, jog studijos švietimo įstaigoje – tai teorija, o pradėjus dirbti prasideda tikrasis mokymasis ir tikrasis gyvenimas? „Team academy“ studentai paneigia šį mitą. Verslo vadybos ir marketingo jie mokosi pagal pažangų suomių metodą, kuriame teorija įgyvendinama praktiškai.

Įsteigti savo įmonę, apsibrėžti verslo sritį, rasti klientus, dirbti ir uždirbti – tokia yra studentų mokymosi kasdienybė. Kviečiame susipažinti, koks buvo vienas iš pirmųjų „Team academy“ studentų klientas ir kokį projektą jiems teko įgyvendinti.

Pirmasis klientas atnešė džiaugsmo ir išbandė baime

Surasti klientų ką tik įsteigtai įmonei, kurioje dirba studentai, – ne toks paprastas uždavinys, todėl kai „Team academy“ studentai Haroldas Barauskas, Mantas Lapinis ir Kasparas Mišinas suprato, jog turi pirmąjį didesnį klientą, jų džiaugsmui nebuvo ribų. „iSnacks“ – taip vadinasi įmonė, patikėjusi studentų gebėjimais ir atsidavimu. Tai savitarnos krautuvėlių ir pardavimų automatų paslaugas teikianti įmonė, kuri į studentus kreipėsi su konkrečių darbų sąrašu ir sąmata.

„Pasiėmę sąrašą, visa komanda susėdom ir, eidami pagal kiekvieną punktą, tikrinome, ką ir kaip reikės padaryti, ar mes sugebėsime tai atlikti. Tai buvo vienas iš rimtesnių mūsų projektų, nes reikėjo įgyvendinti daugiau nei vieną užduotį. Supratome, kad veiklos turės visi, tad darbus reikėjo pasiskirstyti ir tarpusavyje aiškiai susitarti“, – prisiminė studentas Mantas Lapinis.

Komandos laukė tokios užduotys kaip sukurti tinklalapį, savitarnos krautuvėlių apipavidalinimą, užsiimti paslaugos sklaida, kurti maketus, fotografuoti ir pan.

Haroldas Barauskas prisiminė, kad tuo metu džiaugsmą keitė įvairios mintys ir emocijos: „Jausmas, kad darysime tai, ko gyvenime nesame darę, yra superinis! Tuo pat metu buvo ir baimės, netikrumo, abejonių, ar pavyks, ar nenuvilsim kliento. Man visa tai padėjo įveikti komanda. Mes vienas kitą palaikėm, kartojom sau ir vienas kitam, kad darykim, mes tikrai sugebėsim. Dabar matau, kad man asmeniškai baimė tapo didžiausiu iššūkiu. Juk viską dariau pirmąkart, be to, tai yra kito žmogaus verslas“.

Dėl kai kurių užduočių teko perlipti per save

Įmonės tinklalapio kūrimo darbai buvo patikėti programavimo patirties turinčiam Kasparui Mišinui, o likusius darbus tarpusavyje pasidalino Mantas ir Haroldas.

„Maloniausia projekto dalis buvo fotografuoti, nes fotografija domiuosi nuo mokyklos laikų. Pirmąkart šias savo žinias pritaikiau darbui. Sudėtingiausia užduotimi tapo tekstų rašymas. Mokyklinė patirtis – rašyti tai, ko reikalauja programa. Rašyti apie verslo paslaugą įdomiai ir patraukliai yra visai kas kita. Esu savikritiškas, bet ilgainiui supratau, kad mano gebėjimas rašyti yra labiau susijęs su patikėjimu vidiniu kritiku, o ne įgūdžių stoka. Turėjau perlipti per save“, – dalinosi studentas Mantas.

Paklausti, kas jiems labiausiai padėjo įgyvendinant šį projektą, visi studentai pirmiausia paminėjo komandą, kuri suteikė emocinį palaikymą, mokė tartis ir derintis vienas prie kito, pasidalinti darbais, išklausyti kito nuomonę. Jie sėkmingai pasinaudojo „Team academy“ koučerės Aušros Gaivenienės patarimais atlikdami marketingo tyrimus, rašymo praktika per turinio kūrimo medijoms paskaitas ir net draugais, kuriuos pakvietė dalyvauti produktą pristatančioje fotosesijoje.

„Mums labai pasisekė suradus geranorišką ir supratingą klientą. Mane asmeniškai tai labai nuramino. Supratau, kad mums viskas pavyks. Ir kai po visų darbų iš kliento sulaukėme gerų atsiliepimų bei rekomendacijų, buvo labai gera juos girdėti“, – sėkme džiaugėsi Mantas Lapinis.

Pirmasis projektas pagerino bendravimo įgūdžius

Antrą kursą bebaigiantys studentai kartu su kitais „Team academy“ nariais yra įgyvendinę ne vieną projektą. Patenkinti savo pirmo rimto projekto rezultatais, jie gavo ne tik praktiškos patirties, bet ugdė asmeninius savo gebėjimus bei charakterio savybes. Tai yra dar viena neatsiejama „Team academy“ mokymosi metodo dalis.

„Dirbdamas su „iSnacks“ aš gerokai patobulinau savo programavimo įgūdžius, nes ne vieną naktį praleidau prie kompiuterio. Dabar man daug geriau sekasi tarpusavyje susieti programavimo, verslo vadybos ir marketingo žinias. Turiu aiškesnį vaizdą, ko reikia rinkai ir kaip turiu dirbti. Labiausiai išmokau dirbti komandoje. Aš labiau mėgstu darbuotis vienas, o įgyvendinant šį projektą dėl kiekvieno klausimo reikėjo pasitarti. Dabar matau, kad man tai buvo labai naudinga“, – dalinosi Kasparas Mišinas.

Pasak Manto Lapinio, po darbo su minėta įmone, jis daugiau žino apie grafinį dizainą, suprato, jog klientai bendravime vertina dėmesį ir greitą komunikaciją.

„Apie save sužinojau, kad esu labai draugiškas, gerai sutariu su žmonėmis. Jei reikia pasikalbėti su nepatenkintu klientu, man dažnai pavyksta susitarti. Supratau, kad mokytis kitokiu būdu aš tikrai negalėčiau, nes „Team academy“ metodas man suteikia daug daugiau praktinio patyrimo nei teorija“, – pasakojo Haroldas Barauskas.

Kiti blogo įrašai

Gyvenimas per nuotolį: kaip man sekasi mokytis ir bendrauti?

Jei paklaustume, ko šiuo metu labiausiai laukiate, turbūt atspėsime, jog karantino pabaigos. Apie savo patirtį, kaip pasikeitė kasdienybė per karantiną, pasakoja Arina Čepinskaitė, studijuojanti Anglų kalbą ir tarptautinę komunikaciją. Vertingais patarimais, kaip stiprinti motyvaciją ir išgyventi įvairias emocijas, dalinasi Vilniaus verslo kolegijos psichologijos dėstytojas Tomas Butvilas.

Daugiau

Dėstytojai iš pašaukimo: ko galima iš jų išmokti?

Dirbk tai, kas tau patinka, ir nereikės dirbti nė vienos dienos gyvenime? Apie tai, ką iš tiesų reiškia dirbti tai, ką labai myli, paklausėme dviejų Vilniaus verslo kolegijos dėstytojų Irenos Seniut ir Skaistės Didžiulienės. Nuoširdžios, mylimos studentų ir savo darbo patirtį skaičiuojančios dešimtmečiais abi dėstytojos papasakojo, kaip atrado savo profesiją, ko išmoksta iš studentų ir ar savo darbą jos iki šiol myli?

Daugiau

Mano pirmieji studijų metai kolegijoje

Naujus mokslo metus pradedame su Edvin Zuzanov, 2 kurso Anglų kalbos ir komunikacijos studento, tekstu. Edvin atvirai ir nuoširdžiai pasakoja, apie savo lūkesčius, kur norėjo studijuoti baigęs mokyklą, ir abejones prasidėjus mokslo metams. Kas čia manęs laukia? Ar daug reikės mokytis? Ar man čia patiks?

Daugiau