4 priežastys, kodėl verta studijuoti e. verslą

Atidarysiu el. parduotuvę ir taip pradėsiu savo verslą; daug kas taip daro, visiems gerai sekasi, todėl tikrai pavyks ir man. Su tokiomis mintimis dažnas pradeda savo verslo kelionę po beribę skaitmeninę erdvę ir… tyliai pabaigia. Statistika rodo, jog 80-90 proc.  pradėjusių kurti e. verslą jį baigia nesėkmingai. Kad netaptumėte vienu iš jų, štai 4 priežastys, kodėl verta studijuoti e. verslą, jei norite, kad jūsų idėja internete sulauktų išsvajotos sėkmės.

 Kursite e. verslą išmanydamas verslo procesus

 Patyrę verslininkai žino, kad verslo procesų išmanymas yra viena iš kertinių sėkmės priežasčių, todėl e. verslo studijų programoje tam skiriama daug dėmesio. „Kaip veikia verslas ir kokioje aplinkoje, kuo e. verslas skiriasi nuo tradicinio verslo, kokie yra vidiniai ir išoriniai procesai – studentai mokysis tokių dalykų. Kuriant verslą interneto erdvėje, yra daug užslėptų dalykų, kurių nesužinosite iš draugo ar tinklalapių. Reikia išmanyti įvairias technologijas, tačiau vienodai svarbūs ir kiti dalykai: kas yra verslas ir verslininkas, kokių įgūdžių jam reikia, kokie yra žmogiškųjų išteklių valdymo aspektai. Galų gale įtraukti tokie kertiniai dalykai kaip e. komercija, e. rinkodara ir pan., kurie suteikia tvirtą pamatą“, – pasakojo Liuda Maciukevičienė, e. verslo studijų programą kūrusios darbo grupės vadovė.

Geras verslo procesų išmanymas, kuriuo gali pasigirti tik nedaugelis naujų e. verslą pradedančių verslininkų, padės rasti sprendimus į tokius iššūkius kaip, kodėl tik 2,86 proc. apsilankymo el. parduotuvėje virsta pirkimu (invespcro.com) arba kodėl toks svarbus yra e. verslo personalizavimas, nes 2021 m. verslas dėl šios priežasties prarado net 756 milijardo dolerių (optinmonster.com).

Padėsite skaitmenizuoti tradicinį verslą

 Pasak shopify.com, vienos iš populiariausių el. parduotuvių kūrimo platformų, mažmeninės prekybos pajamos iš fizinių parduotuvių yra beveik lygios pardavimams apsiperkant internetu. Akivaizdu, jog esant tokiai statistikai, labai svarbu turėti el. parduotuvę, tačiau ar žinote, kad jei pirkėjo patirtis, perkant internetu per mobilųjį telefoną, bus neigiama, net 62 proc. jų daugiau pas jus nebeapsilankys (google.com)? Kad 32 proc. pirkėjų, būdami fizinėje parduotuvėje, persigalvojo dėl savo pirkinių po to, kai įmonės tinklalapyje patikrino informaciją apie prekę (invespcro.com)? Net nekalbame apie tokį elementarų dalyką kaip tinklalapio greitis, kai dėl per ilgai užsikraunančio tinklalapio jį iškart palieka 32 proc. lankytojų (google.com).

Pradedant gilintis į interneto technologijas, iškyla daug įvairių niuansų, apie kurias verslininkai paprastai sužino samdydami patyrusius specialistus (o tai yra papildomi kaštai), per klaidų ir bandymų maratoną arba… taip ir neranda atsakymo. E. verslo studijų programoje technologijų išmanymui skiriama pakankamai laiko tam, kad vėliau toks specialistas galėtų pats susikurti e. verslą pritaikydamas technologijas arba padėti tradiciniam verslui skaitmenizuoti verslą. „Šiandien tokių specialistų poreikis yra labai aktualus“, – pastebėjo L. Maciukevičienė.

Perspektyvi ir itin paklausi profesija

Pirmieji tikri skaitmeninės eros vartotojai, troškimas dirbti sau, itin didelis nuovokumas technologijų srityje, vizualo mėgėjai, besirūpinantys, kokį pėdsaką paliks pasaulyje, bei natūralūs „multitaskeriai“ (liet. „vienu metu darantys kelis dalykus“) – tokie Z kartos požymiai iš tikro tinka ir bandant apibūdinti patį e. verslą.

„Mūsų įgūdžiai persikėlė į elektroninę erdvę: maistą, drabužius, kursus perkame internetu. Iš užsienio taip pat. Mūsų poreikiai, noriai, elgsena keičiasi. Pastarųjų metų įvykiai aiškiai parodė, kad jei verslas nori išgyventi, jis turi būti pasiruošęs. Jaunimas, kuris nardo elektroninėje erdvėje ir ten praleidžia daug laiko, tuos procesus dar labiau paspartina. Akivaizdu, kad jei verslas nesugeba nors kažkiek pereiti į internetą, jis pasmerktas žlugti“, – sako e. verslo studijų programą kūrusios darbo grupės vadovė.

Ši studijų programa suteikia galimybes jums pačiam įkurti ir vystyti e. verslą arba tapti laisvai samdomu, bet kurioje pasaulio vietoje dirbančiu specialistu.

Šias įžvalgas patvirtina ir statistika. Galimybė patogiai pirkti bet kuriuo paros metu – tai yra pirmoji priežastis, kodėl žmonės perka internetu. 58 % interneto vartotojų kiekvieną savaitę kažką nusiperka. Prognozuojama, kad iki 2040 m. apie 95 % visų pirkimų įvyks internetu. Akivaizdu, kad patyrusių, profesionalių specialistų poreikis šioje srityje auga didžiuliu greičiu, o paklausa yra didesnė už pasiūlą.

Studijų metu įgyvendinsite savo e. verslo projektą

Dažnam studijos aukštojoje mokykloje siejasi su teorija, kurią, gavus diplomą, teks mokytis pritaikyti praktiškai. Vilniaus verslo kolegija , būdama į praktinį mokymą orientuota aukštąja mokykla, savo studentams suteikia galimybę dar studijų metu pradėti įgyvendinti savo projektą ir nuosekliai jį vystyti per trejus mokslo metus. Idėja, kurią nešiojatės savo galvoje ar kuri kils besimokant, įgaus vis konkretesnį pavidalą, nes jūs paversite ją savo mokymosi įrankiu.

„Įgyvendindami tęstinį projektą pritaikysite žinias iš daugybės sričių: projektų valdymas, vartotojų potyrių tyrimai, vartotojų elgsena, komunikacija, marketingo tyrimai, pardavimai, įvairių programų taikymas“, – vardino L. Maciukevičienė. Šalia visada turėsite dėstytojų – savo srities ekspertų ir patyrusių praktikų – paramą, taigi išvengsite versle brangiai laiko ir finansų požiūriu kainuojančių klaidų, krentančios motyvacijos, reikiamų pažinčių stokos.

Pasak Liudos Maciukevičienės, „mūsų studentai mokysis apie būdus, kaip sutrumpinti kelią nuo idėjos iki jos realizavimo, ugdys savo kūrybiškumą. Tam jie pasitelks tokius šiuolaikinius įrankius kaip dizaino ir vaizdinis mąstymas“.

E. verslas – naujausia Vilniaus verslo kolegijos studijų programa, kurios turinį ir dėstytojus aukštai įvertino akreditacijos komisija. Studijuokite ir įgyvendinkite svajones naudodamiesi skaitmeninio pasaulio įrankiais!

Atgal

Kiti blogo įrašai

Kontaktai

Įmonės informacija

VšĮ Vilniaus verslo kolegija Įmonės kodas 191807983