Mano sėkmės istorija: kaip VVK studentai tapo dėstytojais? - Vilniaus verslo kolegija

Mano sėkmės istorija: kaip VVK studentai tapo dėstytojais?

Ar įmanoma tapti dėstytoju, jei studijuoti pradėjote kolegijoje? Kaip atsitinka, kad verslininkai pasimatuoja dėstytojo profesiją ir… meta verslą? Kada ištinka momentas, kai studijos tampa siekiu sužinoti daugiau ir drąsa priimti naujus iššūkius? Bloge – dvi tikros istorijos apie mūsų kolegijos studentus, kurie tapo kolegijos dėstytojais. Kaip jiems tai pavyko?

 

 Tarp diplomuotų – vienintelis be diplomo

„Kai pirmą kartą užėjau į dėstytojų kambarį, patyriau keistą jausmą. Tai buvo kažkas tokio – užėjau ne kaip studentas, o kaip dėstytojas. Kaip lygus tarp lygių. Niekada šito nepamiršiu“, – sako Vytautas Šulus, Vilniaus verslo kolegijos alumnas, prieš daugiau nei 5 metus tapęs dėstytoju.

Po mokyklos iškart nėręs į verslą, į studento suolą jis pirmąkart atsisėdo būdamas beveik trisdešimties. To priežastis – darbuotojai, kurie visi, išskyrus jį patį, verslo savininką, turėjo išsilavinimą. Supratęs, kad jaučiasi nejaukiai ir kad teks mokytis, verslininkas nusprendė studijuoti programavimą (nes tuo metu rimtai domėjosi kompiuteriais) ir pasirinko jam kaip dirbančiam žmogui patogias ištęstines studijas. „Atėjau studijuoti ir nė sekundės nepasigailėjau, nes man tai davė daug gyvenime ir moksle bei tapo stipriu impulsu mokytis toliau. Mokymasis vyresniame amžiuje man išėjo į naudą, nes geriau žinojau, ko noriu“, – teigė V. Šulus.

Foto – asmeninis V. Šulaus archyvas

 

Studijos įkvėpė naujai veiklai ir karjeros posūkiui

Studijos Vilniaus verslo kolegijoje jį paskatino atidaryti kitą įmonę, užsiimančia kompiuterių priežiūra ir prekyba. Tai buvo veikla, kurios jis visada ir norėjo. Įkvėptas studijų ir mėgstamos IT srities, vėliau vyras kitose švietimo įstaigose studijavo verslo informatiką, kibernetinį saugumą, gavo magistro laipsnį. Vis dar būdamas verslo savininku, jis priimdavo nemažai praktikantų, kuriems tekdavo daug ką paaiškinti. Taip V. Šulus suprato, kad šioje srityje turi daug žinių ir kad jam patinka dalintis. Natūraliai kilo idėja tapti dėstytoju.

„Parašiau savo baigiamojo darbo vadovei, IT katedros vedėjai Violetai Jadzgevičienei, ir taip grįžau į Vilniaus verslo kolegiją, tik jau kaip dėstytojas. Vilniaus verslo kolegija yra labai šeimyniška, besirūpinanti savo studentais. Kaip mokslo įstaigai jaučiu jai didelę pagarbą ir norą atsidėkoti, kad suteikė man galimybę mokytis“, – apie karjeros posūkį pasakojo dėstytojas.

 

 

V. Šulus: „Studentai man neleidžia pasenti“

Šiuo metu Vytautas Šulus mūsų kolegijoje dėsto kibernetinio saugumo ir operacinių sistemų disciplinas ir sako, kad dėstytojavimas, išstūmęs verslą, tapo pagrindiniu darbu. Jis jaučia didelį malonumą galėdamas dalintis savo žiniomis bei patirtimi ir yra labai mėgstamas studentų. Jaunimui jis dėkingas už tai, kad neleidžia senti. „Dėstytojavimas – tai nuolatinis tobulėjimas. Turiu būti pasiruošęs atsakyti į visus studentų klausimus, todėl reikia domėtis, sekti naujoves. Kai bendrauju su studentais, esu ir jų dėstytojas, ir draugas, ir pagalbininkas. Manau, kad visi yra gabūs ir gali išmokti. Svarbiausia, ar pats studentas to nori, o tai, stovint prieš auditoriją, labai gerai matosi“, – pastebėjo Vytautas Šulus.

 Į dėstytojavimą – po profesoriaus pritarimo

Laimonas Matukas – dar vienas Vilniaus verslo kolegijos alumnas, studijavęs programavimą ir kaip dėstytojas į kolegiją sugrįžęs 2023 m. rudenį. Patyręs programuotojas, sulaukęs pasiūlymo dėstyti java programavimą mūsų kolegijoje, sako, kad sprendimą priėmė pasitaręs su savo tėčiu, VU profesoriumi. „Gavau atsakymą, kad dėstytojavimas – nuostabi patirtis, kuri daug dovanos. Nusprendžiau pabandyti. Nors praėjo dar nedaug laiko, galiu patvirtinti, kad dėstyti kolegijoje yra tikrai įdomu“, – sakė L. Matukas.

Foto – asmeninis L. Matuko archyvas

Suprato, kad vien patirties neužtenka

O buvo laikai, kai po mokyklos Laimonas Matukas visa galva nėrė į programavimą nesirūpindamas diplomu. Patirtis ir įvairūs mokymai padėjo, tačiau gyvenime atėjo momentas, kai tapo akivaizdu, jog išsilavinimo reikia. Susiradęs tokį pat likimo draugą, jis pradėjo ieškoti, kur ir ką studijuoti. Ištęstinės studijos ir patraukli studijų programa (programavimas ir internetinės technologijos) tapo priežastimi, kodėl abu pasirinko Vilniaus verslo kolegiją.

„Aš daug žinojau apie programavimą, todėl studijuoti nebuvo sunku. Naujovė, privertusi gerai palaužyti galvą ir pakeisti mąstymo kampą, buvo projektai ir jų valdymas. Šios žinios darbe man išties pravertė“, – studijų metus prisiminė alumnas. Gavęs diplomą, jis toliau tęsė pradėtus darbus ir dėstė vienoje akademijoje.

 

 

Dėstytojavimas skatina nuolat tobulėti

Paklaustas, koks jausmas dėstyti toje pačioje švietimo įstaigoje, kurioje studijavo, Laimonas Matukas pirmiausia paminėjo studentų motyvaciją: „Kolegijos studentai įdeda daug pastangų, tik gal ne visada apie garsiai pasako.“ Asmeniniu iššūkiu jam tapo noras padaryti paskaitas įdomias ir naudingas skirtingo lygio studentams.

„Atrodo, kad nemažai žinau, tačiau studentai užduoda tokių klausimų, iš kurių suprantu, jog turiu sekti naujoves, žinoti niuansus, gerai pagalvoti. Džiaugiuosi, kad darbas kolegijoje man tapo paskata nuolat tobulėti profesinėje srityje“, – pastebėjo Laimonas Matukas.

Atgal

Kiti blogo įrašai

Kontaktai

Įmonės informacija

VšĮ Vilniaus verslo kolegija Įmonės kodas 191807983